Der er udarbejdet en ny retningslinje for, hvordan du som frivillig skal håndtere persondata. Du finder retningslinjen ved at logge ind på frivillig.dk og klikke på Dokumenter i venstremenuen. Klik herefter på GDPR. Foto: Kræftens Bekæmpelse
Bliver du som frivillig indimellem i tvivl om, hvor og i hvor lang tid du må opbevare personoplysninger? Så er der heldigvis god hjælp at hente i en helt ny retningslinje fra Kræftens Bekæmpelse med titlen ’Frivilliges håndtering af personoplysninger.’
Der er konkrete anvisninger for, hvordan man som frivillig i Kræftens Bekæmpelse skal håndtere personoplysninger i overensstemmelse med GDPR, blandt andet i forbindelse med brug af telefon, pc, e-mails og frivillig.dk.
Samtidigt er der udarbejdet pjecer:
Du finder retningslinjen og pjecerne ved at gå ind under 'dokumenter' i venstremenuen og herefter 'GDPR'. Bemærk, at du skal være logget ind på frivillig.dk for at kunne se siden.
Hvis du har spørgsmål til den nye retningslinje, kan du kontakte den medarbejder i Kræftens Bekæmpelse, der normalt er din kontaktperson.