I har mulighed for at sende nyhedsbreve til jeres medlemmer. Arkivfoto: Colourbox.
Med udsigt til en forsigtig genåbning af Danmark er der forhåbentlig snart behov for at reklamere for flere lokale arrangementer igen. Har I et arrangement, foredrag eller digitalt tilbud, I gerne vil oplyse om eller invitere jeres medlemmer til? Det kan I gøre ved at sende et lokalt nyhedsbrev.
På repræsentantskabsmødet i 2019 blev der udtrykt ønske om, at den daværende udsendelsestid på tre uger blev sat ned. I tæt samarbejde med vores kolleger i afdelingen Fundraising & Medlemmer, som foretager selve udsendelsen af nyhedsbrevene, har vi derfor set på, hvordan processen kunne udvikles og optimeres. På den baggrund er udsendelsestiden nu bragt ned til maksimalt 10 arbejdsdage.
Kom bedst muligt ud med budskabet
En kommunikationskonsulent har udarbejdet en mailskabelon, som gør det er nemt for jer i lokalforeningerne at nå ud til medlemmerne med god, klar kommunikation, så jeres budskab står stærkt. Samtidig sikrer vi med skabelonen, at der er en rød tråd i de mange lokale nyhedsbreve, som udsendes over hele landet, så vi fremstår tydeligt med Kræftens Bekæmpelse som afsender.
I finder skabelon og vejledning til nyhedsbrevet under ’Praktisk information’ i jeres lokalforeningsgruppe på frivillig.dk.
Når I har udfyldt skabelonen, sender I den til jeres områdekonsulent. Skabelonen sendes herefter til ansatte i Frivillig Indsats, som gennemgår tekst og eventuelle billeder, inden den sættes flot op i vores nyhedsbrevssystem og udsendes af ansatte i Fundraising & Medlemmer.
I løbet af de op til 10 arbejdsdage vil I dermed forhåbentligt opleve at få en faglig bistand og hjælp, som gør udsendelsen nemmere for jer og i sidste ende sikrer, at I kommer bedst muligt ud med jeres budskab.
Nyhedsbrevet sendes til alle medlemmer i jeres kommune, der har oplyst deres mailadresse, og som har takket ja til at modtage nyheder. I kan sende nyhedsbrevet flere gange om året.
Har I spørgsmål, er I velkomne til at kontakte Frivillig Indsats på frivillig@cancer.dk.
Jane Knudsen Knudsen
Hej
Hvis det så stadigvæk er efter POSTNUMRE - og ikke efter de medlemmer som man har i Lokalforeningen - så lader det meget tilbage at ønske. Her i vores forening har vi to postnumre - hvor der max er 5 % af borgerne der hører under os - det vil virke helt forkert at sende materiale ud til de to andre lokalforeninger.
Det undrer mig meget at I kun kunne sende indkaldelser til Generalforsamling ud på den måde. Hvordan kan I så oplyse os om hvor mange medlemmer foreningen har
Med venlig hilsen
Jane Knudsen - Rebild Lokalforening
24. marts 2021 15:46
Nina Lærke Belt
Hej Jane,
Tak for din kommentar og den gode beskrivelse af udfordringen.
Vores kolleger i afdelingen Fundraising & Medlemmer er straks gået i gang med at undersøge, om der er mulighed for at gøre det på en anden måde.
Vi vender tilbage hurtigst muligt.
Mvh.
Nina Lærke Belt, Patientstøtte & Frivillig Indsats
26. marts 2021 08:56
Liva Justesen
I Greve har vi medlemmer fra 3 postnumre under Greve kommune, og det har fungeret upåklageligt.
Alle modtog mail om indkaldelse til generalforsamling - så vidt jeg ved :-)
Vh Liva Justesen
Greve Lokalforening
7. april 2021 15:20
Nina Lærke Belt
Hej Liva,
Tak for din besked. Det er godt at høre, at det har fungeret så fint i Greve :-)
God dag.
MVH Nina, Frivillig Indsats
9. april 2021 12:51