Designguiden er en samlet side med Kræftens Bekæmpelses visuelle identitet, hvor du finder alle de elementer, du skal bruge til at kommunikere og synliggøre jeres lokale indsats - lige fra logo, farver, skrifttyper og skabeloner til foldere og andre tryksager.
Kommunikationshåndbogen giver en bred introduktion til, hvordan du kan arbejde med kommunikation som frivillig i Kræftens Bekæmpelse.
Du kan bl.a. blive klogere på, hvordan man kommer i lokalpressen, skriver debatindlæg og når længst ud på sociale medier.
Du kan som frivillig hjælpe med at udbrede kræftsagens budskaber ved at dele opslag fra Kræftens Bevægelses Facebookside på jeres lokalforeningers, stafetters eller egne facebooksider. Det er nemlig en kæmpestor hjælp til at nå så langt ud med vores budskaber som muligt.
Her finder du en guide til at dele andre profilers opslag på Facebook.
Her kan du få svar på spørgsmål om Stafet For Livets nye hjemmeside.
Kræftens Bekæmpelse har lavet en brandingkampagne, der skal give endnu flere lyst til at deltage i Stafet For Livet. Der er lavet billeder og video, hvor tidligere deltagere fortæller om, hvad det vil sige at blive en del af fællesskabet og deltage i en af landets mange stafetter.
Du kan som Stafet For Livet-frivillig hjælpe kampagnen på vej ved at downloade materialet og bruge det i jeres PR-arbejde, for eksempel ved selv at lægge det op på din/jeres Facebookside eller Facebookprofil.